ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာေရးက႑တြင္ ဘက္ဂ်က္ပုိမုိသုံးစဲြရန္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္

Tuesday, February 26, 2013


ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာေရးက႑တြင္ ဘက္ဂ်က္ပုိမုိသုံးစဲြရန္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္
Tuesday, 26 February 2013 

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာေရးက႑တြင္ ဘက္ဂ်က္ ပုိမုိသုံးစဲြသြားရန္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ ဆ႒မပုံမွန္အစည္းအေဝး ၁၇ ရက္ေန႔ေျမာက္ အစီအစဥ္တြင္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။

ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီး ဇလြန္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ထြဋ္၏ ဥပဓိ႐ုပ္
မေကာင္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားျပဳျပင္ ေရး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္း
မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး၊ အဆုိပါေက်ာင္းမ်ားမွာ သတ္မွတ္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ကုိက္ညီသည့္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ အစုိးရခန္႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ ထားရွိေပး ေရးအေရးႀကီးအဆုိကုိ တင္သြင္းခဲ့ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
 ေဒါက္တာျမေအးက သေဘာတူခဲ့သည္။

"သြားလာေရးခက္ခဲတဲ့ ေဒသေတြက မိဘျပည္သူေတြဟာ သားသမီးေတြ ပညာတတ္ေျမာက္ဖုိ႔အ တြက္ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦေတြေဆာက္
လုပ္ေပးတာ၊ သင္ၾကားဖုိ႔ဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ ငွားရမ္းၿပီး သင္ၾကားေနရ
တာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြ
နဲ႔ မယ္သီ လရွင္ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားေနရတယ္။ ဒီေက်ာင္းေတြမွာ
 ျပင္ပဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ မိဘေတြရဲ႕ ေငြထည့္ဝင္မႈနဲ႔ ငွားရမ္းသင္ယူရတဲ့
အတြက္ ပညာေရးမူဝါဒ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ အားနည္းေန တာေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲဖုိ႔ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးႀကီး
 ျဖစ္ေစတယ္" ဟု ဦးတင္ထြဋ္က ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသင္ႏွစ္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတြင္ အေျခခံပညာ က႑အတြက္ ျဖည့္စြက္လုပ္ငန္းသုံး
လ်ာထားေငြ က်ပ္သန္းေပါင္းေျခာက္ေသာင္းငါးေထာင္ခုႏွစ္ရာ ႏွစ္ဆယ္သုံး ဒသမ ႏွစ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထုိ႔ျပင္ ႐ုံးသုံးစက္ကိရိယာ၊ ပရိေဘာဂမ်ား
အတြက္ ဘက္ဂ်က္ေငြ သုံးစဲြမႈမွာ က်ပ္သန္းေပါင္းတစ္ေသာင္း တစ္ေထာင္
သုံးရာႏွစ္ဆယ္သုံး ဒသမ ႏွစ္ေလး ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

အေျခခံပညာက႑တြင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား မြမ္းမံျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ အသစ္ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၈၈ ဒသမ ၂ဝ၃ ဘီလီယံ သုံးစဲြရန္လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တြင္လည္း အထက္ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ေအာက္ျမန္
မာျပည္ စုစုေပါင္း ၁၂၆ ဒသမ ၆၄၃ ဘီလီယံလ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အေျခခံပညာက႑ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တုိ႔တြင္ ဘက္ဂ်က္လ်ားထားမႈအားႏႈိင္းယွဥ္ လွ်င္ အေျခခံပညာက႑သည္ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ထက္က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၈ ဒသမ ၄၃၄ ဘီလီယံ
 ေလ်ာ့နည္း သုံးစဲြထားေၾကာင္း ဦးတင္ထြဋ္က ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

"ဥပဓိ႐ုပ္မေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းေလးေတြ ၿပိဳက်ပ်က္စီးေနတဲ့ ေက်ာင္းေလး
ေတြ အသစ္ေဆာက္လုပ္ရ မယ့္ ကိစၥကုိမလုိလားအပ္တဲ့ ပရိေဘာဂ ပစၥည္းေတြအစား လႊဲေျပာင္းအသုံးျပဳဖုိ႔ ကတိျပဳပါတယ္" ဟု ပညာေရး
ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအးက ေျပာခဲ့သည္။

ပညာေရးဘက္ဂ်က္ ခဲြေဝမႈတြင္ ၃၁ ဒသမ ၃၆၅ ဘီလီယံမွာ မလုိအပ္ေသာ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည့္ ဆက္တီခုံမ်ား၊ ၄၂ လက္မ တီဗီြမ်ားစေသာ
 ေနရာမ်ားတြင္ အသုံးျပဳထားသည္ဟု သေဘာသက္ ေရာက္ေနေသာ
ေၾကာင့္ ျပန္လည္စိစစ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေဒါက္တာျမေအးက ေဆြးေႏြး ခဲ့သည္။

"ဒီကိစၥကုိ အမ်ားႀကီး ႀကိဳဆုိပါတယ္။ တကယ့္ေအာက္ေျခအဆင့္ေတြက ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္း ေတြကုိပဲ အားကုိးေနရတာ။ ေက်းလက္မွာ
လည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္းေတြက လက္လြတ္လုိ႔
မရပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးတကၠသုိလ္ ပညာေရးကုိပဲ ဖိလုပ္ေနမယ္ဆုိရင္ ေအာက္
ေျချပတ္ သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခံပညာကုိျပန္ၿပီး အားျဖည့္ေပး
တာ ေကာင္းပါတယ္။ တကယ္ဆုိ အေျခခံေကာင္းမွ ကေလးေတြက အထက္ကုိထက္ျမက္စြာနဲ႔ တုိးတက္သြားမွာပါ။ ေနာက္တစ္ခုေတာ့ ယူနက္စကုိရဲ႕ အနည္းဆုံးပညာေရး ဘက္ဂ်က္ကုိေလ့လာၿပီးတုိးျမႇင့္လုပ္
ေဆာင္ေပးသင့္ပါတယ္" ဟု ဗဟုိ သမဝါယမေကာလိပ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး (ၿငိမ္း) ဦးရဲျမင့္ (စြန္႔ဦးတီထြင္) ကေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ ယေန႔အထိအေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္း
 ေလးေသာင္းတစ္ ေထာင္သုံးရာရွစ္ဆယ့္ငါးေက်ာင္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။

The Messenger Journal

Tuesday, 26 February 2013

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခခံပညာေရးက႑တြင္ ဘက္ဂ်က္ ပုိမုိသုံးစဲြသြားရန္ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ ဆ႒မပုံမွန္အစည္းအေဝး ၁၇ ရက္ေန႔ေျမာက္ အစီအစဥ္တြင္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။

ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီး ဇလြန္မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးတင္ထြဋ္၏ ဥပဓိ႐ုပ္
မေကာင္းေသာ ေက်ာင္းမ်ားျပဳျပင္ ေရး၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္း
မ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရး၊ အဆုိပါေက်ာင္းမ်ားမွာ သတ္မွတ္ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ကုိက္ညီသည့္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ အစုိးရခန္႔ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအျဖစ္ ထားရွိေပး ေရးအေရးႀကီးအဆုိကုိ တင္သြင္းခဲ့ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး
ေဒါက္တာျမေအးက သေဘာတူခဲ့သည္။

"သြားလာေရးခက္ခဲတဲ့ ေဒသေတြက မိဘျပည္သူေတြဟာ သားသမီးေတြ ပညာတတ္ေျမာက္ဖုိ႔အ တြက္ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦေတြေဆာက္
လုပ္ေပးတာ၊ သင္ၾကားဖုိ႔ဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ ငွားရမ္းၿပီး သင္ၾကားေနရ
တာကုိ ေတြ႕ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းေတြ
နဲ႔ မယ္သီ လရွင္ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ၾကားေနရတယ္။ ဒီေက်ာင္းေတြမွာ
ျပင္ပဆရာ၊ ဆရာမေတြကုိ မိဘေတြရဲ႕ ေငြထည့္ဝင္မႈနဲ႔ ငွားရမ္းသင္ယူရတဲ့
အတြက္ ပညာေရးမူဝါဒ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ အားနည္းေန တာေတြ႕ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲဖုိ႔ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိးႀကီး
ျဖစ္ေစတယ္" ဟု ဦးတင္ထြဋ္က ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသင္ႏွစ္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတြင္ အေျခခံပညာ က႑အတြက္ ျဖည့္စြက္လုပ္ငန္းသုံး
လ်ာထားေငြ က်ပ္သန္းေပါင္းေျခာက္ေသာင္းငါးေထာင္ခုႏွစ္ရာ ႏွစ္ဆယ္သုံး ဒသမ ႏွစ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ထုိ႔ျပင္ ႐ုံးသုံးစက္ကိရိယာ၊ ပရိေဘာဂမ်ား
အတြက္ ဘက္ဂ်က္ေငြ သုံးစဲြမႈမွာ က်ပ္သန္းေပါင္းတစ္ေသာင္း တစ္ေထာင္
သုံးရာႏွစ္ဆယ္သုံး ဒသမ ႏွစ္ေလး ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

အေျခခံပညာက႑တြင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား မြမ္းမံျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္ အသစ္ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ က်ပ္သန္းေပါင္း ၈၈ ဒသမ ၂ဝ၃ ဘီလီယံ သုံးစဲြရန္လ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။

အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တြင္လည္း အထက္ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ေအာက္ျမန္
မာျပည္ စုစုေပါင္း ၁၂၆ ဒသမ ၆၄၃ ဘီလီယံလ်ာထားေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အေျခခံပညာက႑ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑တုိ႔တြင္ ဘက္ဂ်က္လ်ားထားမႈအားႏႈိင္းယွဥ္ လွ်င္ အေျခခံပညာက႑သည္ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ထက္က်ပ္သန္းေပါင္း ၃၈ ဒသမ ၄၃၄ ဘီလီယံ
ေလ်ာ့နည္း သုံးစဲြထားေၾကာင္း ဦးတင္ထြဋ္က ထည့္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

"ဥပဓိ႐ုပ္မေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းေလးေတြ ၿပိဳက်ပ်က္စီးေနတဲ့ ေက်ာင္းေလး
ေတြ အသစ္ေဆာက္လုပ္ရ မယ့္ ကိစၥကုိမလုိလားအပ္တဲ့ ပရိေဘာဂ ပစၥည္းေတြအစား လႊဲေျပာင္းအသုံးျပဳဖုိ႔ ကတိျပဳပါတယ္" ဟု ပညာေရး
ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာျမေအးက ေျပာခဲ့သည္။

ပညာေရးဘက္ဂ်က္ ခဲြေဝမႈတြင္ ၃၁ ဒသမ ၃၆၅ ဘီလီယံမွာ မလုိအပ္ေသာ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည့္ ဆက္တီခုံမ်ား၊ ၄၂ လက္မ တီဗီြမ်ားစေသာ
ေနရာမ်ားတြင္ အသုံးျပဳထားသည္ဟု သေဘာသက္ ေရာက္ေနေသာ
ေၾကာင့္ ျပန္လည္စိစစ္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေဒါက္တာျမေအးက ေဆြးေႏြး ခဲ့သည္။

"ဒီကိစၥကုိ အမ်ားႀကီး ႀကိဳဆုိပါတယ္။ တကယ့္ေအာက္ေျခအဆင့္ေတြက ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္း ေတြကုိပဲ အားကုိးေနရတာ။ ေက်းလက္မွာ
လည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ေက်ာင္းေတြက လက္လြတ္လုိ႔
မရပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးတကၠသုိလ္ ပညာေရးကုိပဲ ဖိလုပ္ေနမယ္ဆုိရင္ ေအာက္
ေျချပတ္ သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခခံပညာကုိျပန္ၿပီး အားျဖည့္ေပး
တာ ေကာင္းပါတယ္။ တကယ္ဆုိ အေျခခံေကာင္းမွ ကေလးေတြက အထက္ကုိထက္ျမက္စြာနဲ႔ တုိးတက္သြားမွာပါ။ ေနာက္တစ္ခုေတာ့ ယူနက္စကုိရဲ႕ အနည္းဆုံးပညာေရး ဘက္ဂ်က္ကုိေလ့လာၿပီးတုိးျမႇင့္လုပ္
ေဆာင္ေပးသင့္ပါတယ္" ဟု ဗဟုိ သမဝါယမေကာလိပ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး (ၿငိမ္း) ဦးရဲျမင့္ (စြန္႔ဦးတီထြင္) ကေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွ ယေန႔အထိအေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္း
ေလးေသာင္းတစ္ ေထာင္သုံးရာရွစ္ဆယ့္ငါးေက်ာင္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။

The Messenger Journal
Share

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ျမန္မာစပိုင္.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License